10 Tactici ieftine de marketing social media care funcționează
Social media și afacerile sunt inseparabile. Aceasta este realitatea în care trăim astăzi.
Marketingul digital este indispensabil pentru afaceri și pentru succesul acestora, atât online, cât și offline.
Există în prezent aproximativ 3,2 miliarde de utilizatori de social media din întreaga lume. Acest număr reprezintă mai mult de 42% din populația globală! Și această cifră va deveni mai mare pe zi ce trece.
Facebook este în fruntea acestei “revoluții”, fiind cea mai folosita platformă social media.
Au inceput sa castige teren si Twitter-ul sau Instagram-ul
Dacă sunteți o afacere mică sau un startup cu un buget mai mic, este esential sa aveti tactici corecte de promovare in on-line pentru a rezista pe piata. Si sa valorificati la maxim fiecare banut investit. Iata 10 tactici de marketing social media ieftine care funcționează daca sunt facute corect:
1 Începeți cu conținut de calitate
Nu puteți gresi dacă alegeți să mergeți pe acest traseu.
Știm cât de important este conținutul de calitate pentru marketingul online. Același lucru este valabil și pentru tactica de marketing social media.
Luați în considerare ca este unul dintre elementele constructive ale unei campanii de marketing online eficiente și eficiente.
Asigurați-vă că aveți un conținut excelent pe blog și pe site-ul afacerii dumneavoastra. Puteți partaja conținut de pe blog pe platformele de social media! Acest lucru vă ajută să valorificati la maxim acest conținut.
Continutul de calitate inseamna, inainte de orice credibilitate in fata potentialilor clienți!
Mai multe opțiuni sunt disponibile în ceea ce privește alegerea conținutului. Iată câteva:
- Creați sfaturi în care acordați o opinie de specialitate în cadrul industriei dvs.
- Faceti o lista de bune practici pe care sa o prezentati
- Cand vorbim de continut, un loc special il au listele de genul “10 lucruri despre….”
2. Utilizați videoclipuri
Un alt plus extraordinar in tehnicile de marketing media ieftine, dar eficiente, este conținutul video. Va fi o alegere foarte bună dacă alegeți să o folositi.
Studiile au aratat ca utilizarea de videoclipuri este eficienta și că oamenii doresc acest tip de conținut.
De fapt, trei din patru companii care utilizează conținut video au declarat că le-a ajutat să-și mărească vânzările.
Putem include videoclipuri pe lista noastră de tehnici de marketing digital, deoarece acestea nu trebuie să fie de o calitate cinematografica pentru a fi eficiente.
Ce tipuri de videoclipuri ar fi adecvate în acest scop?
De obicei, recomandăm videoclipuri care evidențiază produsele sau serviciile pe care le aveti. În acest sens, videoclipurile educaționale sau “how-to” pot fi perfecte.
Publicul dvs. va fi în mod automat interesat de ele mai ales daca pot învăța ceva din acestea.
Învățați-i sau spuneți-le o poveste. Povestea ar trebui să fie despre afacerea dumneavoastra, bineînțeles.
Spuneți povestea despre cum a început brandul dvs., despre barierele și despre provocările pe care le-ati depasit pentru a ajunge unde sunteti acum.
3. Foloseste E-mail Marketing-ul
S-ar putea să fiți surprins de acest lucru, deoarece acest articol este despre tactici de marketing social media, dar marketingul prin e-mail intra in aceeasi categorie si este o strategie de marketing digital care functioneaza si este ieftina.
Există câteva moduri în care puteți utiliza marketingul prin e-mail în tactica de marketing social media.
Dacă aveți deja o listă de e-mail existentă, utilizați-o! Trimiteți periodic “știri” și spuneți-le cum și unde să vă urmărească pe social media.
Pe de altă parte, puteți utiliza conținut de pe platformele sociale pentru a face campanii de newslettere.
Un exemplu în acest sens ar fi să evidențiați rapoartele clienților din social media pentru a demostra clar avantajul de a lucra cu dumneavoastra
Utilizați postările în care clienții v-au etichetat în fotografii și încurajați mai mulți utilizatori să facă același lucru. Acest lucru este deosebit de eficient dacă aveți un public țintă tânăr.
Dacă postati anunțuri pe Facebook, puteți, de asemenea, sa le trimiteti si pe mail pentru a crea o audiență asemănătoare.
Acest lucru vă ajută, de obicei, să obțineți vânzări sau să reduceti costurile de promovare.
Un alt sfat este că această strategie necesită răbdare. Rezultatele se vor vedea in timp. Nu faceti SPAM. Nu trititeti mail-uri zilnic
Cea mai buna practica este să câștigi încrederea oamenilor cu conținut util. Când au capatat incredere, atunci este timpul ca aceștia să devină clienți reali prin cumpărarea produselor sau serviciilor dvs.
4. Concentrati-va pe Facebook
Nu putem vorbi despre marketing digital fără a vorbi despre Facebook, mai ales când este cel mai mare canal social media din lume, cu peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar.
Aproape 60% dintre consumatori sunt influențați de mediile sociale în deciziile lor de cumpărături. Facebook reprezintă 44% din aceasta. De ce să nu profitați din plin de aceasta oportunitate?
Există două opțiuni disponibile dacă doriți să utilizați Facebook ca una dintre tacticile dvs. ieftine de marketing social media: prima este prin publicitatea organică sau neplătită. A doua este de a merge cu o metodă de publicitate plătită.
Dacă sunteți limitat din punct de vedere al bugetului, atunci este logic să mergeți cu opțiunea de publicitate organica. Cu toate acestea, trebuie să rețineți și faptul că publicitatea neplătită vă va permite o vizibilitate limitată.
Acum, dacă doriți o opțiune plătită care este în continuare rentabilă pe termen lung, atunci ar fi bine să rulați o campanie pe Facebook.
5. Trimiteți un mesaje personalizat
Toată lumea iubește să primească un mesaj personalizat. Și dacă sunteți proprietar de afaceri, atunci trebuie să profitați de asta. Clienții de astăzi îi favorizează pe aceia pe care ei ii consideră autentici și care păstrează vii legaturile. Prin trimiterea de mesaje personalizate, veți obține o conexiune instantanee, pe care majoritatea clientilor o iubesc.
În cazul în care dumneavoastra puteti face această conexiune, atunci vă va distinge de concurenții care nu fac acest lucru cu clienții lor.
6. Live streaming
Am vorbit deja despre utilizarea conținutului video. S-ar putea să vă gândiți că acest lucru este ceva similar și intr-adevar, este.
Live streaming este conținut video, la urma urmei. Dar dincolo de acea asemănare, este un concept cu totul diferit.
În primul rând, sunteți în direct, astfel că audiența dvs. are ocazia de a interacționa în timp real. Aveți o șansă să le aratati serviciile si produsele în timp ce vă urmăresc prezentarea.
La un nivel mai personal, publicul dvs. vă va putea vedea personalitatea. Vor vedea ca in spatele fiecarei afaceri este un om. Dati sansa sa va cunoasca. Această conexiune va aduce un bun punctaj pentru afacere.
Prin urmare, dacă aceștia se confruntă cu o alegere între dvs. și un concurent, este mai probabil să achiziționeze de la dvs. Totul poate duce la o mai bună conexiune și la creșterea vânzărilor și a veniturilor.
7.Încercați recenzii online
Încercați să includeți recenzii online printre tacticile dvs. ieftine de marketing digital. Vedeți dacă funcționează pentru dvs., deoarece mulți clienți se uită la aceste recenzii.
Recenzările online oferă o informație rapidă, imparțială și fiabilă înainte de a decide să achiziționeze un produs sau un serviciu. Oamenii au încredere în aceste recenzii foarte mult.
Există un lucru de care aveți nevoie pentru a vă asigura ca totul este in regula. Și aceasta este acela de a va asigura ca obțineti comentarii bune și pozitive de la clienții dumneavoastră.
Cu cât veți obține mai multe recenzii pozitive, cu atât veți deveni mai popular în industria dvs. Și cu cât sunteti mai popular, cu atât mai multe vânzări veti avea.
Cum să obțineți acele recenzii pozitive?
O modalitate garantată de a le obține este să le cereți unora dintre clienți să le scrie pentru dvs.
Puteți începe să oferiți clienților stimulente pentru ca aceștia să vă dea recenziile pozitive pe care le doriți. Un bun exemplu de stimulente pe care le puteți oferi este o reducere la un serviciu.
8. Obțineți ajutor de la persoanele cu influență
In aceata perioada sa fi o persoana cu influenta (influencer) a devenit o afacere destul de mare.
Influencer marketing a devenit unul dintre cele mai bune instrumente de marketing utilizate de companii, în special în cadrul industriei de comerț electronic. Potențialii clienții nu vor lua doar la cunoștință, ci vor deveni interesați.
De ce? Din simplul motiv că influențatorii sunt, de obicei, personalități bine-cunoscute care sunt urmarite de o mulțime de oameni pe social media. Celebritatile, vedetele social media si bloggerii celebri sunt unii dintre cei mai buni influenceri. Dacă acestia vor posta ceva despre compania si serviciile dumneavoastra, împărtășind cât de mult îi place, acestia îi încurajează pe adepții lor să o cumpere și ei (și cei mai mulți vor face asta).
9. Creați infografice
Vechile cifre au fost minunate la vremea lor, dar daca alegem sa le folosim la infinit vor fi plictisitoare și neinteresante.
Soluția? Utilizați infografice, deoarece acestea sunt atrăgătoare și informative.
Singura provocare va fi aceea de a alege dacă să il concepeti singur sau să contractati un designer pentru al crea. Prin angajarea unui designer pentru a vă crea infograficele, beneficiați de serviciile unui profesionist.
În orice caz, acestea vă permit să vă exersați creativitatea.
De asemenea, ele vă ajută să economisiți prin faptul că nimeriti două tinte cu o singură piatră: va educati publicul țintă, în timp ce le atrageți atentia către brand-ul dumneavoastra cu ajutorul imaginilor.
10. Reutilizați postările vechi
Pentru un conținut media rapid și ieftin, puteți utiliza postările vechi de pe blog. Acesta este un plus excelent pentru tacticile tale de marketing social media ieftine.
Gândește-te doar la asta: nu toată lumea a văzut postările vechi. Deci, dacă le reutilizați, există o mare șansă ca o audiență cu totul nouă să le descopere.
Puteți transforma, de asemenea, o parte din vechiul conținut video într-o serie nouă de tutoriale.
Concluzie
Vedeți? Nu este nevoie să pregătiți o avere pentru a avea o campanie eficientă de marketing digital
Cheia pentru realizarea unei campanii de succes este de a cunoaște alternative ieftine care să funcționeze la fel de bine, dacă nu chiar mai bine decât tacticile mai costisitoare.
Metodele ieftine de marketing social media sunt unele dintre cele mai bune exemple de acest lucru.
Odată ce știți ce funcționează, este doar o chestiune de timp înainte de a începe să vedeți rezultate. Sau, daca vreti sa scapati de toate aceste neajunsuri puteti angaja o echipa care sa fac toate aceste lucruri pentru dumneavoastra. Si toate astea fara sa cheltuiti o suma mare de bani. Vreti sa va convingeti? Contactati-ne!
Write a Comment